Frukthund kräver fruktstund!

Kära vänner!

Det är gott och nyttigt med lite frukt, visste ni det? Jajaja jag vet, vissa vägrar fortfarande men hos de flesta bland oss är en viss förkärlek för åtminstone någon frukt medfödd.

Själv äter jag en massa frukt...plockar allt jag kan komma åt. Jordgubbar, krusbär, nypon, körsbär (om grenarna hänger ner så att jag når!), röda vinbär, äpplen, päron, melon, kantareller... och mina stora favoriter: BANAN och BLÅBÄR! 

Vilka är era favoriter? Skulle jag gärna vilja veta. Det kanske finns något gott som jag inte har provat än?

-Vadå, kantarell är ingen frukt? Det är klart att de är.

fick Snövits äpple!

husse glömde skala den åt mig! husse glömde skala den! snälla matte serverar! 
Är blåbärssäsongen slut kan man be sin husse eller matte att inhandla lite blåbärspulver -sen kan ni dela på det och känner er väldigt sunda. Skål på alla antioxidanter!


Kommentarer
Postat av: Sylvia

Precis vad jag har gjort:)

2010-11-20 @ 09:41:36
URL: http://www.jussikia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0