Släktforskning

Vad ska man göra en grå höstdag när man befinner sig på en tråkig herrgård från 1800-talet, medans husse och matte sitter i en av salongerna och intar sitt té samt smaskiga bullar, croissants, scones med grädde, småkakor och äppelpaj...? Titta på och hoppas på några smulor som kanske ramlar ner? Nej tack.

Jag föredrog att fördriva tiden med lite släktforskning och nosade noggrant på alla dessa urgamla möbler, vaser och mattor, på jakt efter spår av hunddoft. Det måste ju ha funnits några ädla hundförfäder (och mödrar) här en gång som suttit i de fina damernas knän eller gått på jakt med herrgårdens herrar.

Men det fanns ingen hunddoft alls.
Jag var nära att ge upp när jag helt oväntad hittade beviset precis framför mina ögon! På en vägg hängde en gammal värdefull matta (måste den ju vara om människorna inte vågade ha den på golvet) med porträtt av herrgårdens hundar! Fint ska det va! Det är klart att jag ska ha något likvärdigt hemma på väggen... och jag vet redan hur jag kan få det.

Allihop



Jag gissar att det var taxen som förde befälet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0